השאלון של הורות פרקטית: שלי הוד מויאל

בת 39, אמא של מילה (9), מאיה (7), ינאי (5), ואביב (4)

עיסוק :יזמית, משקיעה ופעילה חברתית. הקימה את iAngels – קרן הון סיכון ופלטפורמה להשקעות בחברות טכנולוגיה.

מה היית רוצה לדעת לפני שהפכת לאמא? אין משהו שאני חושבת שיכול היה לקצר לי את הדרך ולהכין אותי למסע המטורף הזה של ההורות. זהו תהליך של למידה בלתי פוסקת וכל ילד מגיע עם אינסוף שיעורים והזדמנויות למידה על עצמך לטוב ולרע. אחד הדברים היפים שאני מודה עליהם זה שהילדים שלי גורמים לי כל הזמן לרצות להשתפר ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמי, בשבילי ובשבילם.

הפעם הראשונה שהבנת שאת אמא: אני לא אשכח את רגע הלידה של מילה, הגדולה שלי, לאחר שעות ארוכות של המתנה מרגשת וצירים כואבים 🙂 הסתכלתי לתוך עיניה, הנחתי אותה עליי וכבר בהנקה הראשונה הבנתי שכל חיי השתנו וכבר היה קשה לזכור מה הייתי ומה עשיתי לפני האירוע הזה.

איך את דואגת לאושר שלך?אני מקדישה הרבה זמן ואנרגיה לדברים שממלאים אותי: אני משקיעה מאוד במערכות יחסים עם המשפחה והחברים. אני עוסקת במקצוע שמעניין ומרגש אותי ומעבר לכך הוא מחייב אותי להתמודד עם אתגרים שכאשר אני מתגברת עליהם, אני מגלה על עצמי כוחות שלא הייתי מודעת אליהם. בין לבין אני מבלה, קוראת, עושה הרבה ספורט ואומרת תודה על מה שיש.

ספר ילדים אהוב? ציפור הנפש. אחד התפקידים החשובים שלנו כהורים הוא להכין את הילדים שלנו לעולם ולתת להם כלים להתמודדות עם האתגרים של החיים. אני חושבת שכל זה מתחיל בפיתוח מודעות עצמית וחיבור לרגשות בגיל צעיר כדי לייצר יכולות של חיבור לרצון אישי, יצירת גבולות, שאיפה ליצירת קשרים משמעותיים ולחיים אותנטיים. אחת הסופרות/חוקרות האהובות עליי היא Brene Brown שכותבת רבות על הנושא למבוגרים. ציפור הנפש מנגיש את אותם תכנים בצורה מאוד יפה ואינטילגנטית לילדים ויכול להוות בסיס מעולה לשיחות עם ילדים על רגשותיהם.

מאכל שאת לא יכולה לסרב לו? החריימה המושלם של בעלי. אני אוכלת את זה כל יום שישי כבר 5 שנים ואף פעם לא נמאס לי.

פודקאסט או אפליקציה אהובים?״אמא אבא״ של עינת נתן גם בפרקים עם הילה קורח וגם בהמשך עם בן זוגה יובל נתן

טיפ must לאמא חדשה – כולנו מאוד עסוקות במירוץ המופלא של החיים. אני מצאתי שיש הרבה ערך בלמצוא 15-30 דק של ״special time״ אחד על אחד לכל ילד, לעיתים אפילו יותר מאשר לבלות יום שלם עם כל הילדים יחד. זה יכול להיות טיול בפארק, משחק, או שיחה קצרה במיטה לפני השינה. העיקר שהילד איתך לבד ללא הסחות, כאשר כולך בקשב לילד.ה שלך ולרגע הזה שלכם ביחד.

לחצו לאינסטגרם של שלי

שאלונים נוספים במגזין

The Butterfly Button